Több ütemben, a lehető legkevesebb közlekedési korlátozás mellett egy éven belül átépítik a Raktár utcai, a Búvár utca és a Kerék utca közötti, valamint a Bogdáni úti kereszteződést is, hogy azok biztonságosabbak legyenek, csökkenjenek a torlódások és egyúttal a Szentendrei úti szélsőséges gyorshajtásokat is akadályozzák.
A kereszteződések átépítéséről és annak módjáról 2017-ben kötött településrendezési szerződést még Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat előző vezetése az egykori óbudai szeszgyár (BUSZESZ) területén a Waterfront City lakópark ingatlanfejlesztőjével. A szerződésben megállapodtak többek között abban, hogy a Szentendrei út kereszteződéseinek átépítését a terület tulajdonosával, a Fővárosi Önkormányzattal egyeztetett forgalmi tervek szerint a Waterfront City beruházója fogja elvégezni. Az előirányzott útfejlesztések célja a lakóparkba való nagyszámú beköltözések által kiváltott forgalmi terhelés csökkentése, de például a kerületi és fővárosi önkormányzat, valamint a beruházó együttműködése keretében készült el idén a Folyamőr park is.
Az átfogó útfejlesztési beruházás közlekedésbiztonsági szempontból különösen indokolt és időszerű. A kérdéses kereszteződések használhatóságával kapcsolatban folyamatosan érkeznek a lakossági panaszok, a nehezen értelmezhető közlekedési helyzetek miatt egyre gyakoribbak a balesetek. A Szentendrei út tulajdonosa és kezelője a Fővárosi Önkormányzat és a Budapest Közút; szakembereik olyan átalakítási terveket dolgoztak ki, amelyek biztonságossá teszik ezeket a kereszteződéseket, csökkenteni fogják a környéken jelenleg előforduló torlódásokat, megoldják a lakópark csatlakozását és akadályozzák a Szentendrei úton a szélsőséges gyorshajtást. A beruházás keretében több utca felújítása és forgalomtechnikai átszervezése fog megtörténni a Raktár utca és a Bogdáni utca közötti városrészben, mely jelentősen hozzájárul a terület forgalomcsillapításához. A kerékpáros infrastruktúra fejlesztését szem előtt tartva a Bogdáni úti csomópontban új elemként jelenik meg a kerékpárosok biztonságos átvezetését szolgáló kerékpársáv.
Így fog változni az átépítés végére a közlekedési rend az érintett kereszteződésekben:
Tovább az eredeti oldalra