Továbbra is nagy a feszültség a Római-partra tervezett védművel kapcsolatban. Az ott élőknek nem mindegy, hogy az eredeti és jogi védvonalat a Nánási – Királyok útra Királyok útja – vonalában alakítanák ki a gátat, vagy a partvonalán építenék ki azt. Továbbra is az eredeti római-parti gátnyomvonalat támogatják, nem fogadják el az alternatív javaslatokat, népszavazásról pedig nem döntöttek a fővárosi közgyűlés szerdai ülésén.
Horváth Csaba arról beszélt, hogy szükség lenne meghallgatni az ottlakókat is a mobilgát ügyében, nem csak (akinek az érdekeltségében ingatlanfejlesztés lesz a parton).
Horvát Csaba nehezményezte, hogy nem akarják meghallgatni az ottlakókat és inkább Garancsi István kormányközeli nagyvállalkozó érdekeit képviselik. A vállalkozónak érdekeltségei vannak a parton. (Ingatlanfejlesztés)
„Bús Balázs óbudai polgármester felvezette azt a javaslatát, hogy ne a part mentén legyen a védmű a Római-parton, ahogy a főváros eddig tervezte, de ne is a Nánási út – Királyok útja vonalában, ahogy azt a civilek és zöldek szeretnék, hanem ugyan a parton, de feljebb, a kerítések vonalában. Ez szerinte két szempontból is jó lenne: biztonságosabb lenne egy jeges ár esetén, valamint a part természetközeli állapota is megmaradna.”(index.hu)
Karácsony Gergely PM-es képviselő szerint ha valaki az ártérre építkezik, azt a maga felelősségére tette. Ezzel Orbán Viktor az ügyel kapcsolatos kapcsolatos gondolatait idézte. Javaslata szerint árvízvédelmi fővonal legyen a Nánási úton, annak olcsóbb és biztonságosabb volta miatt, de legyen egy másodvédvonal, ami az üdülőkörzetekben élők biztonságát szavatolná.
Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes közölte, nem tönkretenni akarják a Római-partot, hanem felújítani – azzal együtt, hogy a mobilgátat is kiépítik.
Tarlós egy olyan 2009-es jegyzőkönyvet lobogtatott, amiben Horváth Csaba és Gy. Németh Erzsébet mostani MSZP-s és DK-s képviselők még egyet értettek a part menti nyomvonallal, amit most elleneznek.
Gy. Németh Erzsébet erre úgy reagált, hogy a jelenlegi nem az a gát, amiről korábban szó volt. Akkor egy kisebb, olcsóbb, 4,5 milliárd forintos nyári gát építését támogatták a part mentén, és a terv a Nánási úti fővonal megerősítését is tartalmazta.
Tarlós megjegyezte. Nem a tiltakozókra haragszik, mert őket megvezették, és sajátos stílusában kijelentette
„Van olyan rokonom, akit annyira meghülyítetek, hogy ellenem beszél.”
Ennek pedig az az oka a főpolgármester szerint, hogy csak egy részét tudta a tényeknek.
A hosszúra nyúlt főpolgármesteri beszéd után három pontban szavaztak a képviselők:
- fenntartják az eddigi terveket;
- nem fogadják el az alternatív nyomvonalra készült tanulmányt;
- felkérik a tervezőt, hogy vizsgálja meg az óbudai javaslatot, miszerint húzódjon a gát nyomvonala a parton, de feljebb, a kerítések vonalában.
Mindhárom javaslatot elfogadták, igaz, kizárólag a közgyűlés fideszes képviselőinek igen szavazataival, az ellenzék a nem gombot nyomta meg, vagy tartózkodott. Nem került szóba a gátról tartandó népszavazás ügye, mert a testület megvárja az ügyben a Kúria döntését.
Az Óbudai emberek mindennapjaival és kérdéseivel foglalkozó Facebook oldal is sok időt szán a kérdésre. Az indulatok tovább hullámzanak.
Igazán itt lenne az ideje, hogy felelősséggel döntsenek egy jövőnkkel kapcsolatos kérdésben.
Valóban magukra kell vállalniuk a felelősséget azoknak, akik az ártérben építkeztek?
A visegrádi mobilgát tervezésénél és megépítésénél az index.hu információi szerint komoly biztonsági problémák merültek fel. A víz nem játék.